dissabte, 19 de gener del 2019

BENVINGUTS P3 ALS ESCENARIS!

ACABAT EL PRIMER TRIMESTRE ENS DISPOSEM A VALORAR LA FEINA FETA ALS ESCENARIS. PER AIXÒ ENS HA ANAT MOLT BÉ L'ESTADÍSTICA INDIVIDUAL ON CADA INFANT HA ANAT RECOLLINT LES SEVES TRIES D'ESCENARIS. AQUESTA EINA HA ESTAT D'UTILITAT PER COMENÇAR A REFLEXIONAR SOBRE EL SEU ITINERARI D'APRENENTATGE.


UN COP FETA LA REFLEXIÓ SOBRE EL TREBALL, QUINS HEM ANAT MÉS, QUINS MENYS, QUÈ HEM APRÈS, QUÈ ENS AGRADARIA APRENDRE, QUINES DIFICULTATS HEM TINGUT, COM ENS HEM RELACIONAT AMB ELS ALTRES INFANTS... CONVIDEM A P3 A AFEGIR-SE ALS ESCENARIS.
AMB LA SEVA INCORPORACIÓ AFEGIREM TRES ESCENARIS MÉS: FAMILIAR, TACTE I CREATIU.

ABANS DE COMENÇAR LES SESSIONS AMB AQUESTS NOUS ESCENARIS ELS HEM POGUT VISITAR, CONÈIXER LES MESTRES I PARLAR AMB ELLES SOBRE ELS DUBTES I ELS OBJECTIUS DE TREBALL DE CADA ESCENARI. A L'AULA TAMBÉ HEM HAGUT DE FER CANVIS PER INCORPORAR LA TRIA DELS TRES NOUS ESCENARIS I ESTRENAR UNA NOVA ESTADÍSTICA PER CONTINUAR FENT UNA ANÀLISI DEL NOSTRE TREBALL... 

ENFANGATS!

UNA NOVA PROPOSTA ARTÍSTICA HA ARRIBAT A L'AULA... EN FORMA, OLOR, TACTE I SO DE FANG

I ÉS QUE AQUESTS DIES HEM POGUT COMENÇAR A FER UNA APROXIMACIÓ A AQUEST MATERIAL TAN SENZILL COM COMPLEX I ENFANGAR-NOS EN UNES PRIMERES SESSIONS SENSORIALS PER CONNECTAR-HI.

AIXÍ DONCS, DURANT TRES SESSIONS D'ART HEM POGUT GAUDIR DE:

- FANG I EINES. ON HEM POGUT EXPERIMENTAR AMB L'ACCIÓ DE DIFERENTS EINES SOBRE EL FANG (BUIDADORS, RODETS, TALLADORS...).


- FANG I MANS, EL PLAER DE TOCAR. LES MANS, UNA EINA AMB MIL POSSIBILITATS. EL MODELATGE DEL FANG AMB LES MANS, SENSACIONS I SONS A L'ENFONSAR, APRETAR, ESTIRAR, MULLAR, XAFAR, SOSTENIR, ESGARRAPAR, ACARONAR...


- ... I UNA ACTIVITAT SORPRESA D'ALLÒ MÉS SENSORIAL!, FANG:LES SEVES QUALITATS I SENSACIONS. SENSE MIRAR HEM DETECTAT LES QUALITATS DEL FANG ACABAT DE TALLAR, A MESURA QUE EL TOQUEM, QUAN L'AFEGIM ALTRES OBJECTES COM EL GEL, PAPER DE DIARI, FUSTA... CALENT/FRED, SUAU, MOLDEJABLE, DESFET, ESTRIPAR, BARREJAR, "DESAPARÈIXER", BARBOTINA... TOT DE SENSACIONS QUE ANAVEM DESCOBRINT SENSE MIRAR I QUE ENS HAN EMOCIONAT!










POEMA: L'ALZINA I EL ROURE

I RELACIONAT AMB LA DESCOBERTA QUE ESTEM FENT DELS ARBRES HEM SENTIT UN POEMA DE LA NÚRIA ALBÓ QUE PARLA DE DOS ARBRES AUTÒCTONS QUE TENIM A CATALUNYA, L'ALZINA I EL ROURE

L'HEM ESCOLTAT, CANTAT, REPRESENTAT...  PERÒ NO ELS HEM POGUT OBSERVAR AMB DETALL JA QUE A DINS L'ESCOLA SABEM DEL CERT QUE NO TENIM CAP ALZINA NI ROURE PLANTATS. PERÒ... I AL POBLE? N'HI HAURÀ ALGUN QUE ENS PERMETI COMPROVAR TOT EL QUE DIU EL POEMA? DONCS JA TENIM REPTE!!! 

ENS EQUIPEM AMB ELS PORTAFOLIS, BOSSES PER RECOLLIR MOSTRES, FOLIS I CERES PER RECOLLIR L'EMPREMPTA DE LA SEVA ESCORÇA I MOLTES GANES D'APRENDRE I JA ESTEM A PUNT PER SORTIR PELS VOLTANTS DE L'ESCOLA A FER AQUESTA DESCOBERTA! CADA PARELLA, FETA AMB INFANTS DE P5A I P5B, HA TRIAT UNA DE LES DUES ESPÈCIES D'ARBRE PER FER L'OBSERVACIÓ I MALGRAT EL VENT GÈLID ACONSEGUIM EL REPTE PROPOSAT!


EN EL TREBALL POSTERIOR A LA SORTIDA COMPARTIM INFORMACIÓ SOBRE LES NOSTRES INFORMACIONS. TOTS DOS EQUIPS DE TREBALL, ELS QUE OBSERVAVEN MÉS ATENTAMENT L'ALZINA I ELS DEL ROURE, HAN ACONSEGUIT EL REPTE I ARA ÉS L'HORA DE PODER TREBALLAR RELACIONANT ELS MATERIALS QUE ENTRE TOTS HEM ACONSEGUIT I EL POEMA.


COMPARTIM EL POEMA MUSICAT PERQUÈ TAMBÉ EN GAUDIU!


dimarts, 15 de gener del 2019

MOMENTS ALS ESCENARIS DURANT EL PRIMER TRIMESTRE!

COM JA SABEU, AQUEST CURS HEM INICIAT NOUS CANVIS EN ELS ESCENARIS ARREL DE LA REFLEXIÓ CONSTANT I D'ÀNIM DE MILLORA DE L'EQUIP DE MESTRES DE L'ESCOLA.

ALGUNS DELS CANVIS MÉS SIGNIFICATIUS HAN ESTAT:
-  ELS ESCENARIS ES FAN 4 TARDES A LA SETMANA.
- A CADA SESSIÓ ES DESTINA UNA ESTONA A LA TRIA CADA VEGADA MÉS CONSCIENT I JUSTIFICADA DE L'ESCENARI ON ES VOL ANAR I DEL TREBALL QUE S'HI FARÀ.
- ELS INFANTS TENEN EL COMPROMÍS DE MANTENIR-SE A L'ESCENARI DURANT TOTA LA SESSIÓ.
- DURANT EL PRIMER TRIMESTRE HAN TREBALLAT ELS INFANTS DE P4 I P5 JUNTS. P3 S'INCORPORÀ EN EL SEGON TRIMESTRE.

US PASSEM ALGUNS MOMENTS CAPTURATS DURANT L'ESTONA D'ESCENARIS D'AQUEST PRIMER TRIMESTRE.

A L'ESCENARI DE LLUM I OMBRES


A L'ESCENARI DE COS I SALUT:


A L'ESCENARI DE TALLER

A L'ESCENARI CIENTÍFIC


A L'ESCENARI TEATRAL


A L'ESCENARI DEL CARRER


A L'ESCENARI DE L'AIGUA


diumenge, 13 de gener del 2019

COM ES FA UN CARTELL?

ARA QUE ENS HEM CONVERTIT EN EXPERTS CONEIXEDORS DELS ARBRES DE L'ESCOLA ENS PREGUNTEM SI LA RESTA D'INFANTS ELS SABEN I ÉS PER AIXÒ QUE EN UNA ASSEMBLEA COMUNA DECIDIM ESCRIURE UNA CARTA A LES AULES PER PODE'LS-HI PREGUNTAR.





DESPRÉS DE RECOLLIR LES RESPOSTES VEIEM QUE LA MAJORIA D'INFANTS DE L'ESCOLA NO ELS CONEIXEN I ENS PREGUNTEM COM HO PODEM FER COMPARTIR EL QUÈ HEM DESCOBERT...


I POSANT UN CARTELL? PERÒ, COM ES FAN ELS CARTELLS? TENIM LA SORT QUE EN JOSE, PARE DE NENES DE L'ESCOLA I CARTELLISTA DE MOLTS DELS ESDEVENIMENTS DE L'AMPA, ESTÀ DISPOSAT A COMPARTIR EL SEU CONEIXEMENT AMB NOSALTRES!!! AIXÍ QUE EL CONVIDEM I ENS TROBEM UNA TARDA PER TAL D'ACLARIR ELS NOSTRES DUBTES I ENS ENCANTA TOT EL QUÈ ENS EXPLICA I LES DESCOBERTES QUE FEM!


EN PETITS GRUPS ENS ATREVIM A PROVAR DE FER ELS NOSTRES PRIMERS CARTELLS. EN JOSE ENS HA DONAT INDICACIONS PER FER EL NOSTRE FULL DE RUTA: TENIR EN COMPTE LA FORMA, LA MIDA, TIPOLOGIES DE LLETRES, DIBUIXOS, FOTOS... I MOLTA CREATIVITAT!!!  QUANTS ELEMENTS DIFERENTS FORMEN ELS CARTELLS!!! I ÉS QUE CADASCÚ DE NOSALTRES PODRIA FER UN CARTELL ÚNIC I PERSONAL PERÒ VOLEM INTENTAR FER-HO EN EQUIP, UN REPTE ENCARA MÉS DIFÍCIL!!! 

PER AIXÒ ENS ORGANITZEM I COMENCEM A PENSAR COM FARÍEM ELS NOSTRES CARTELLS AMB L'OBJECTIU PRINCIPAL DE PERMETRE CONÈIXER EL NOM DELS ARBRES DE LA NOSTRA ESCOLA. EL REPTE ESTÀ SERVIT!!


... I EL RESULTAT FINAL ÉS UN MUNT DE CREATIVITAT I DE TREBALL COMPARTIT!!! ENS ENCANTA!!

dilluns, 24 de desembre del 2018

CADIR(ART): INSTAL·LACIÓ ARTÍSTICA COL·LECTIVA!

PER TANCAR EL TRIMESTRE DE FORMA COL·LECTIVA AMB L'ESCOLA, A PART DE MENJAR I COMPARTIR L'ESMORZAR, AVUI UNA BONA ESTONA DEL MATÍ ENS HAN "APADRINAT" ELS ALUMNES DE CINQUÈ (COM QUAN VAM CELEBRAR LA CASTANYADA!). 

AVUI EL REPTE ERA ARTÍSTIC, CADIR[ART]! NOMÉS COMENÇAR EL MATÍ ENS TROBÀVEM UN CARTELL PER CREAR "ESTRAÑAMIENTO". TOT SEGUIT LES MESTRES ENS EXPLICÀVEN CINCS CÈNTIMS DEL QUE PASSARIA AL MATÍ, DEIXANT VEU ALS "EXPERTS" DE CINQUÈ, DONCS TENIEN UN FULL D'INSTRUCCIONS A SEGUIR! ENS HAVÍEM D'APARELLAR AMB ELS ALUMNES DE CINQUÈ BARREJATS COM NOSALTRES! I DECIDIR COM VOLDRIEM LA NOSTRA CADIRA DE PAPER DECORADA I PINTADA, RETALLAR-LA I MUNTAR-LA I PENSAR EN UN DESIG I ESCRIURE'L! UNA FEINA QUE TRANSFORMA ALLÒ RUTINARI, COM SÓN LES CADIRES, PER FER-LES ÚNIQUES, DIVERSES I EXCLUSIVES! 

UN TREBALL PRECÍS I COMPARTIT GRANS I PETITS...UN AMBIENT REALMENT PLANER I RESPECTUÓS. UN MOMENT MÀGIC QUAN HEM SORTIT PLEGATS A LA INSTAL·LACIÓ CREADA A L'OLIVERA I HEM DECIDIT QUIN LLOC OCUPARIA LA NOSTRA CADIRA. VOLEU VEURE ALGUNS MOMENTS COMPARTITS?

TIÓ, TIÓ CAGA TURRONS!

I DESPRÉS DE DONAR-LI MOLT I MOLT DE MENJAR I CUIDAR-LO...ENS HAN AVISAT QUE NECESSITAVA QUE LI PIQUÈSSIM FORT, DONCS TENIA UN MAL DE PANXA ESPANTÓS I JA VOLIA MARXAR DE NOU AL BOSC...

BEN IL·LUSIONATS L'HEM TROBAT A LA SALA DE PSICO ESPERANT-NOS, AMB LES LLUMS  DE LES ESPELMES I FANALETS!


HEM PICAT BEN FORT PER FER-LO CAGAR TOT CANTANT-LI LA SEVA CANÇÓ PREFERIDA... I ...
TOT DE TURRONS I NEULES ENS HA PORTAT PER ESMORZAR I CONVIDAR A TOTA L'ESCOLA! UN MATÍ BEN MÀGIC!