dimecres, 28 de novembre del 2018

ACTIVITAT CULTURAL: "UNA POMA, UN POMER, UNA POMA"

MATINS BONICS GAUDINT DEL REGAL D'ACTUACIÓ QUE ENS HA FET LA COMPANYIA DE PAPER AMB L'ESPECTACLE "UNA POMA, UN POMER, UNA POMA" AL TEATRE DE BELLAVISTA. UNA HISTÒRIA VINCULADA AMB EL CREIXEMENT D'UN POMER... I TOT EL QUÈ PASSA AL SEU VOLTANT AMB UN ACOMPANYAMENT MUSICAL EXQUISIT I UNA POSADA EN ESCENA D'ALLÒ MÉS CUROSA. ENS HA ENCANTAT!!



... I PER SABER-NE UNA MICA MÉS CLICA AQUÍ.

dijous, 22 de novembre del 2018

VISITEM L'EXPOSICIÓ "RETROSPECTIVA"

JA HA ARRIBAT UNA NOVA EXPOSICIÓ ARTÍSTICA A L'ESCOLA! EN AQUESTA OCASIÓ ES MOSTRA UN RECULL D'OBRES DE LES 10 ARTISTES QUE EN UN MOMENT O ALTRE HAN EXPOSAT A L'ESCOLA AL LLARG DELS ANYS!


HEM VISITAT L'EXPOSICIÓ D'UNA FORMA BEN ESPECIAL FENT UN TREBALL QUE ENS HA AJUDAT A TROBAR VINCLES ENTRE DIFERENTS OBJECTES I LES OBRES D'ART. PER GRUPS HEM DESTACAT ELS OBJECTES QUE ENS HAN AJUDAT A CREAR AQUEST VINCLE AMB LES DIFERENTS OBRES D'ART A TRAVÉS D'UNA EMOCIÓ VISCUDA: UNA PINYA QUE ENS RECORDA PASSEJADES PEL BOSC, UNES CINTES QUE ENS CONNECTEN AMB UNA DANSA, LES BOTES D'AIGUA QUE VINCULEM AMB LA SORTIDA A ARBÚCIES I EL BOSC, UN MIRALL A L'AIGUA QUE ES PROJECTA AL QUADRE... UN EXERCICI PER DESCOBRIR I REDESCOBRIR AMB UNA MIRADA DIFERENT LES OBRES DE L'EXPOSICIÓ. 


FELIÇ DIA DE LA PATRONA DE LA MÚSICA!

FELICITAT ÉS EL QUE HEM SENTIT EN PODER COMPARTIR AQUEST DIA AMB LES ACTUACIONS, A L'ESCOLA, DE MÚSICS QUE ENS HAN TRANSPORTAT A NOUS PAÏSOS, RECORDS, SENSACIONS, CANÇONS CONEGUDES, NOVES TONADES... 

DURANT EL MATÍ HEM POGUT TRIAR TRES DELS QUATRE CONCERTS PROPOSATS: VIOLÍ I ACORDIÓ, GUITARRA, PIANO I CLARINET I FLAUTES.  EXPERIÈNCIES ÚNIQUES COMPARTIDES AMB INFANTS DE P3 A 2N. GRÀCIES SARA, ALBA, CARLES, MARIONA, JOSE, NÚRIA MARGALEF I DAÏNA!

TRESORS DE TARDOR

DESPRÉS DE SETMANES DE DESCOBERTA I OBSERVACIÓ DELS ELEMENTS DE TARDOR PORTATS PELS INFANTS PLANTEGEM L'ACTIVITAT DE COMPOSAR UNA ESCENA DE TARDOR AMB AQUESTS TRESORS I LES TAPES DE CAPSA QUE TAMBÉ HEM ANAT PORTANT.

PER FER-HO COMPARTIM UN FULL DE RUTA QUE ENS INDICA ELS PASSOS A SEGUIR I ON CADASCÚ CAL QUE ES VAGI ORGANITZANT SEGUINT LES INDICACIONS PER PODER A TERME L'ACTIVITAT.  EL PROCÉS CREATIU COMENÇA IMAGINANT QUIN "QUADRE" VOLEM CREAR I ESCOLLINT ELS TRESORS DE TARDOR QUE NECESSITEM I QUE TROBAREM AL GRAN MERCAT. DESPRÉS DE POSAR LA COLA A LA TAPA JA PODEM COMENÇAR A CREAR LA COMPOSICIÓ. FINALMENT HEM POGUT TRIAR AFEGIR-HI COLOR I HEM ESPERAT QUE LA COLA ESTIGUÉS SECA PER POSAR-HI VERNÍS I PREPARAR EL QUADRE PER SER EXPOSAT.  




diumenge, 18 de novembre del 2018

CONTE: "EL MUSEO"

AQUESTS DIES AL VESTÍBUL DE L'ESCOLA TENIM L'EXPOSICIÓ "RETROSPECTIVA", UNA MIRADA A LES EXPOSICIONS QUE FINS EL MOMENT HEM TINGUT A L'ESCOLA AMB OBRES REPRESENTATIVES DE TOTES LES ARTISTES QUE HI HAN EXPOSAT. APROFITANT LA VISITA QUE HEM FET AL NOSTRE PETIT "MUSEU" HEM POGUT GAUDIR DEL LLIBRE "EL MUSEO" ESCRIT PER LA SUSAN VERDE I IL·LUSTRAT PER EN PETER H. REYNOLDS.


EN AQUEST LLIBRE "UNA NENA PASSEJA FASCINADA PER LES SALES D'UN MUSEU. CADA PEÇA D'ART DESPERTA EN ELLA UN SENTIMENT INEXPLICABLE: FELICITAT, CURIOSITAT, INSPIRACIÓ... FINS QUE ARRIBA A UN QUADRE EN BLANC QUE LA CONVIDA A EXPRESSAR-SE PER ELLA MATEIXA, A CREAR LA SEVA PRÒPIA OBRA D'ART. EL MUSEU ÉS UN BONIC RELAT SOBRE LES EMOCIONS QUE L'ART POT ARRIBAR A DESPERTAR EN LA IMAGINACIÓ D'UN INFANT"

HEM APROFITAT AQUESTA HISTÒRIA PER FER UN TREBALL AL TALLER DE L'ESCOLA IMAGINANT QUINA PEÇA D'ART TROBARÍEM EN EL NOSTRE MUSEU PARTICULAR...
ENTRAR AL TALLER ENS HA GENERAT CURIOSITAT DONCS HI HA MOLT MATERIAL  BEN ORGANITZAT QUE HEM ANAT DESCOBRINT I DECIDINT SI FORMARIA PART DEL NOSTRE MUSEU. 

ELS ARBRES DE L'ESCOLA

UN MISSATGE A L'AULA ENS PORTA A DESCOBRIR ELS ARBRES QUE TENIM A L'ESCOLA. HEM FET TRES GRUPS PER INVESTIGAR QUANTS ARBRES HI HA DINS L'ESCOLA I ÉS QUE CADASCÚ TÉ UNA OPINIÓ I ENS CAL PODER-HO OBSERVAR PER ARRIBAR A ACORDS. 

DESPRÉS DE RECÓRRER ELS ESPAIS EXTERIORS HEM POGUT FER MÉS DESCOBERTES DE LES QUE ENS PENSÀVEM I LES HEM POSAT EN COMÚ. NO NOMÉS HEM PARLAT DEL NOMBRES D'ARBRES SINÓ QUE ENS HEM FIXAT EN QUE NO TOTS SÓN IGUALS... FINS I TOT HEM COMPARTIT LA IDEA SOBRE SI L'ARBRE CAIGUT QUE HI HA DINS EL PATI DEL MONTSENY L'HEM DE COMPTAR COM A ARBRE O NO... 

DESPRÉS D'AQUEST TREBALL I AMB LES GANES QUE ENS HAN QUEDAT PER SEGUIR INVESTIGANT SOBRE ELS ARBRES QUE ENS ACOMPANYEN CADA DIA ENS HEM POSAT A LA PELL DELS CIENTÍFICS NATURALISTES I BEN EQUIPATS AMB LA MIRADA OBERTA, PORTAFOLIS I LLAPIS HEM COMENÇAT LA SEVA OBSERVACIÓ DIBUIXANT AL NATURAL TOTS ELS DETALLS QUE HEM POGUT COPSAR...  COM ENS AGRADA APRENDRE!




DÍPTIC, EL RECULL DEL NOSTRE TREBALL AL MONTSENY

DURANT AQUESTES ÚLTIMES SETMANES A L'AULA HEM RECOLLIT I DONAT FORMA AL TREBALL FET A LA SORTIDA D'ARBÚCIES.

CONÈIXER EL FORMAT DE DÍPTIC ENS HA PERMÈS ESTRUCTURAR AQUEST TREBALL COMPOSANT UNA PORTADA I SEQÜENCIANT ELS DIFERENS MOMENTS DE LA SORTIDA TOT VINCULANT-LOS AMB EXPERIÈNCIES PERSONALS VISCUDES EN AQUESTA. HA ESTAT UN TREBALL EN QUE CADA INFANT HA UTILITZAT LES TÈCNIQUES QUE HA CREGUT CONVENIENTS PER EXPRESSAR LES SEVES VIVÈNCIES I EN QUE HA CALGUT UNA BONA ORGANITZACIÓ DEL SEU PROCÉS CREATIU PER TAL DE DONAR CONTINUÏTAT A UN TREBALL DE DIVERSES SESSIONS. 

ELS INFANTS QUE HAN VOLGUT ELS HAN POGUT COMPARTIR EN UNA PETITA EXPOSICIÓ QUE HEM ORGANITZAT A L'AULA.  BONA FEINA!!