diumenge, 18 de novembre del 2018

CONTE: "EL MUSEO"

AQUESTS DIES AL VESTÍBUL DE L'ESCOLA TENIM L'EXPOSICIÓ "RETROSPECTIVA", UNA MIRADA A LES EXPOSICIONS QUE FINS EL MOMENT HEM TINGUT A L'ESCOLA AMB OBRES REPRESENTATIVES DE TOTES LES ARTISTES QUE HI HAN EXPOSAT. APROFITANT LA VISITA QUE HEM FET AL NOSTRE PETIT "MUSEU" HEM POGUT GAUDIR DEL LLIBRE "EL MUSEO" ESCRIT PER LA SUSAN VERDE I IL·LUSTRAT PER EN PETER H. REYNOLDS.


EN AQUEST LLIBRE "UNA NENA PASSEJA FASCINADA PER LES SALES D'UN MUSEU. CADA PEÇA D'ART DESPERTA EN ELLA UN SENTIMENT INEXPLICABLE: FELICITAT, CURIOSITAT, INSPIRACIÓ... FINS QUE ARRIBA A UN QUADRE EN BLANC QUE LA CONVIDA A EXPRESSAR-SE PER ELLA MATEIXA, A CREAR LA SEVA PRÒPIA OBRA D'ART. EL MUSEU ÉS UN BONIC RELAT SOBRE LES EMOCIONS QUE L'ART POT ARRIBAR A DESPERTAR EN LA IMAGINACIÓ D'UN INFANT"

HEM APROFITAT AQUESTA HISTÒRIA PER FER UN TREBALL AL TALLER DE L'ESCOLA IMAGINANT QUINA PEÇA D'ART TROBARÍEM EN EL NOSTRE MUSEU PARTICULAR...
ENTRAR AL TALLER ENS HA GENERAT CURIOSITAT DONCS HI HA MOLT MATERIAL  BEN ORGANITZAT QUE HEM ANAT DESCOBRINT I DECIDINT SI FORMARIA PART DEL NOSTRE MUSEU. 

ELS ARBRES DE L'ESCOLA

UN MISSATGE A L'AULA ENS PORTA A DESCOBRIR ELS ARBRES QUE TENIM A L'ESCOLA. HEM FET TRES GRUPS PER INVESTIGAR QUANTS ARBRES HI HA DINS L'ESCOLA I ÉS QUE CADASCÚ TÉ UNA OPINIÓ I ENS CAL PODER-HO OBSERVAR PER ARRIBAR A ACORDS. 

DESPRÉS DE RECÓRRER ELS ESPAIS EXTERIORS HEM POGUT FER MÉS DESCOBERTES DE LES QUE ENS PENSÀVEM I LES HEM POSAT EN COMÚ. NO NOMÉS HEM PARLAT DEL NOMBRES D'ARBRES SINÓ QUE ENS HEM FIXAT EN QUE NO TOTS SÓN IGUALS... FINS I TOT HEM COMPARTIT LA IDEA SOBRE SI L'ARBRE CAIGUT QUE HI HA DINS EL PATI DEL MONTSENY L'HEM DE COMPTAR COM A ARBRE O NO... 

DESPRÉS D'AQUEST TREBALL I AMB LES GANES QUE ENS HAN QUEDAT PER SEGUIR INVESTIGANT SOBRE ELS ARBRES QUE ENS ACOMPANYEN CADA DIA ENS HEM POSAT A LA PELL DELS CIENTÍFICS NATURALISTES I BEN EQUIPATS AMB LA MIRADA OBERTA, PORTAFOLIS I LLAPIS HEM COMENÇAT LA SEVA OBSERVACIÓ DIBUIXANT AL NATURAL TOTS ELS DETALLS QUE HEM POGUT COPSAR...  COM ENS AGRADA APRENDRE!




DÍPTIC, EL RECULL DEL NOSTRE TREBALL AL MONTSENY

DURANT AQUESTES ÚLTIMES SETMANES A L'AULA HEM RECOLLIT I DONAT FORMA AL TREBALL FET A LA SORTIDA D'ARBÚCIES.

CONÈIXER EL FORMAT DE DÍPTIC ENS HA PERMÈS ESTRUCTURAR AQUEST TREBALL COMPOSANT UNA PORTADA I SEQÜENCIANT ELS DIFERENS MOMENTS DE LA SORTIDA TOT VINCULANT-LOS AMB EXPERIÈNCIES PERSONALS VISCUDES EN AQUESTA. HA ESTAT UN TREBALL EN QUE CADA INFANT HA UTILITZAT LES TÈCNIQUES QUE HA CREGUT CONVENIENTS PER EXPRESSAR LES SEVES VIVÈNCIES I EN QUE HA CALGUT UNA BONA ORGANITZACIÓ DEL SEU PROCÉS CREATIU PER TAL DE DONAR CONTINUÏTAT A UN TREBALL DE DIVERSES SESSIONS. 

ELS INFANTS QUE HAN VOLGUT ELS HAN POGUT COMPARTIR EN UNA PETITA EXPOSICIÓ QUE HEM ORGANITZAT A L'AULA.  BONA FEINA!!

VISITEM ELS ESCENARIS I ELS COMENCEM!

EN AQUEST REPENSAR PROPOSTES I MILLORAR, HEM FET UN PLANTEJAMENT NOU D'ESCENARIS. A TRAM 1. FRUIT D'AQUESTA REFLEXIÓ HEM AFEGIT TRES ESCENARIS NOUS (LLUM, AIGUA I COS I SALUT) I HEM REDESCOBERT EL QUÈ FEM ALS ESCENARIS.

PER COMPARTIR OBJECTIUS ELS HEM VISITAT I HEM DESTINAT SESSIONS A COMPARTIR CRITERIS I CANVIS...
SEGUR QUE JA US ELS HAN EXPLICAT ELS VOSTRES FILL I FILLES! I SI NO HA ESTAT EL CAS DEMANEU COM ENS ORGANITZEM ARA EN ELS ESCENARIS!

QUINA EMOCIÓ I GANES TENIEM DE COMENÇAR-LOS, NOUS APRENENTATGES I EXPERIÈNCIES ENS ESPEREN!



divendres, 2 de novembre del 2018

CELEBREM LA CASTANYADA!

I PER LA TARDA ENS HAN ACOMPANYAT ELS INFANTS DE 5È A MENJAR CASTANYES I CELEBRAR LA FESTA AMB UNA BONA BALLARUCA PLENA DE DANSES BEN DIVERTIDES. GRÀCIES NOIES I NOIS!!

UN NOU REPTE ENS ARRIBA, AJUDEM A LA CASTANYERA A FER PANELLETS!

I EL DIA EN EL QUE ENS VISITA LA CASTANYERA I CELEBREM AQUESTA FESTA TAN NOSTRE PER FI HA ARRIBAT!

LA CASTANYERA, PER AIXÒ, ESTÀ BEN AMOÏNADA... AMB EL DIA PLUJÓS QUE FA I L'ATABALAMENT DE VENIR DES DEL MONTSENY  SE LI HAN ACABAT CREMANT ELS PANELLETS QUE TENIA ENCARREGATS I ARA NO SAP COM FER-HO! HA DE SERVIR LES COMANDES PERQUÈ PER LA CASTANYADA TOTHOM PUGUI GAUDIR D'AQUEST DOLÇ TÍPIC... "NO PATEIXIS SENYORA CASTANYERA, NOSALTRES T'AJUDEM!!!" DE SEGUIDA LI HEM DIT! RÀPIDAMENT HEM TINGUT LA SOLUCIÓ I ENS HEM OFERT VOLUNTARIS PER FER ELS PANELLETS.


PRIMER ENS HEM ORGANITZAT PER EQUIPS I DESPRÉS HEM ESCOLTAT LES DIFERENTS COMANDES,  A CADA COMANDA HI HAVIA 4 TIPUS DIFERENS DE PANELLETS... QUANTA DIVERSIÓ!!! LES BRUIXETES DEL MONTSENY HAN DEMANAT PANELLETS D'ULL DE GRIPAU, ELS FOLLETS PANELLETS DE BOLETS, ELS ESQUIROLS VOLIEN PANELLETS DE PINYES, LA FADA D'AIGUA PANELLETS D'ALA DE FADA PELS SEUS CONVIDATS, ELS CARGOLS EN VOLIEN D'HERBA FRESQUETA, ELS ÉSSERS MÀGICS DE MOC D'OGRE... ELS HEM FET, ORGANITZAT I COMPTAT PER DONAR PER BONA LA COMANDA! ENS HAN FET FALTA HABILITATS MATEMÀTIQUES, ARTÍSTIQUES I DE TREBALL EN EQUIP I ORGANITZACIÓ PER PODER SUPERAR AQUEST REPTE!


I AL FINAL, DESPRÉS DE MOLT TREBALL HEM POGUT PORTAR ELS PANELLETS JA FETS A LA CASTANYERA QUE HA ESTAT MÉS QUE AGRAÏDA PER TOT EL TREBALL. ARA JA TOTS PODREM CELEBRAR UNA FESTA DE LA CASTANYADA COM CAL!!

CONTE: "MARIA CASTANYA I ELS FOLLETS"

AQUESTS DIES DE TARDOR QUE ENS APROPEN A LA CELEBRACIÓ DE LA FESTA DE LA CASTANYADA HEM ESTAT ESCOLTANT I REPRESENTANT EL CONTE DE LA "MARIA CASTANYA I ELS FOLLETS" PUBLICAT PER L'EDITORIAL VICENS VIVES.


LA MARIA CASTANYA CONEIX ELS SIS FOLLETS QUE VIUEN AL BOSC: EN GROGUET, EN TARONGET, EN VERMELLET, EN BLAUET, EL VERDET, EL BLANQUET I EL SEU OCELL CROC. AQUESTS FOLLETS TENEN UNA FORMA MOLT PARTICULAR D'ORGANITZAR LES TASQUES QUE HAN DE FER JA QUE NO S'AJUDEN ELS UNS ALS ALTRES. DESPRÉS D'UN SEGUIT D'AVENTURES LA MARIA CASTANYA I EL SEU AVI AMB EL SEU EXEMPLE ELS FAN ADONAR QUE COL·LABORANT ENTRE ELLS TOT ÉS MÉS FÀCIL I DIVERTIT!!

AQUEST CONTE L'HEM REPRESENTAT A L'AULA ON CADASCÚ HA TINGUT UN PERSONATGE I HA ESTAT REALMENT DIVERTIT...