dilluns, 23 de desembre del 2019

ACCIÓ ARTÍSTICA CONJUNTA ENTRE PADRINS I FILLOLS DE L'ESCOLA

ARRIBA EL DARRER DIA DEL PRIMER TRIMESTRE I DESVETLLEM LA INCOGNITA!

DURANT LA SETMANA HEM ANAT REBENT DIFERENTS PISTES A LA PISSARRA DE L'AULA QUE ENS ORIENTAVEN DEL TREBALL QUE REALITZARÍEM ENTRE PADRINS I FILLOLS DE L'ESCOLA. UNA PROPOSTA ARTÍSTICA INSPIRADA EN EL "PLAT SPODE" (WILLOW PATTERN).

HEM GAUDIT AIXÍ D'UNA ACCIÓ ARTÍSTICA CONJUNTA I COL·LABORATIVA QUE ENS APROPA A L'ART CAPTURANT UNA HISTÒRIA A TRAVÉS D'UNA IL·LUSTRACIÓ, EN AQUEST CAS D'UN ESPAI O ELEMENT DE L'ESCOLA CAMINS. EL TREBALL DELS FILLOLS I PADRINS HA ESTAT PRECIÓS I ARA EL VESTÍBUL ESTÀ PLE DE PETITS RACONS MÀGICS DE L'ESCOLA O ELEMENTS SIGNIFICATIUS!

diumenge, 22 de desembre del 2019

ANIVERSARIS DE DESEMBRE

PER TANCAR EL TRIMESTRE I CELEBRAR ELS DARRERS ANIVERSARIS QUE EN FAN 6 ANYS ENS HAN ACOMPANYAT LA NÚRIA I LA CLARA! FELICITATS!

LES FAMÍLIES ENS EXPLIQUEN CONTES

UNA DE LES ACTIVITATS MÉS ESPERADES AQUESTS DIES DE FINAL DE TRIMESTRE... ELS CONTES QUE ENS REGALEN LES FAMÍLIES. MOMENTS MÀGICS QUE ENS TRASLLADEN, HISTÒRIES QUE ENS EMOCIONEN!  MERITXELL, ÒSCAR, ALEXANDRA, NÚRIA, JUDIT, TXELL, MATI I VICKY... ENS HEU FET UN REGAL INCREÏBLE... GRÀCIES PER FER-HO POSSIBLE!


PER FER LA TRIA, ELS INFANTS VAN ORIENTAR-SE A PARTIR DE LES PORTADES DELS LLIBRES QUE S'EXPLICARIEN I ESVAN REALITZAR UN ITINERARI QUE ELS ORIENTÉS A SABER QUÈ HAVIEN TRIAT, ON I QUAN.


ENS ORGANITZEM AMB EL CALENDARI

A PRINCIPI DE CURS ELS INFANTS NASCUTS A CADA MES VAREN REBRE UN ENCÀRREC... HAVIEN DE CONVERTIR-SE EN IL·LUSTRADORS I IL·LUSTRADORES I CREAR LA COMPOSICIÓ QUE ACOMPANYARIA A LA SEVA PÀGINA DEL CALENDARI. ELS INFANTS QUE FAN ANYS EN ELS MESOS D'ESTIU ES VAN ENCARREGAR DE FER LA PORTADA. VAREN TREBALLAR DE VALENT I A L'AULA UTILITZEM AQUEST CREATIU CALENDARI PER SITUAR-NOS I ORGANITZAR EL DIA A DIA. 

ARA QUE COMENCEM LES VACANCES DE NADAL I ESTEM DIES FORA DE L'ESCOLA PERÒ QUE TAMBÉ SÓN DIES PLENS D'ACTIVITATS EN PARLAR-NE HEM DETECTAT LA NECESSITAT DE TENIR AQUEST ESPAI D'ORDRE I ORGANITZACIÓ TAMBÉ A CASA. ÉS PER AIXÒ QUE CADA INFANT TÉ UNA CÒPIA DEL CALENDARI QUE TENIM A L'AULA ENGANXAT A LA SEVA LLIBRETA. L'OBJECTIU ÉS GAUDIR-NE PERÒ TAMBÉ QUE ESDEVINGUI UNA EINA ÚTIL PER RECORDAR, SITUAR-SE I PREVEURE. 

EL TIÓ ENS NECESSITA!

UN ANY MÉS SEMBLA QUE EL TIÓ SAP ON HI HA BON MENJAR I ENS HA VOLGUT VENIR A VISITAR. SOM ELS REIS I REINES DE LES PELES DE PLÀTAN I MANDARINA... I AIXÒ EL TIÓ HO SAP!!

AQUEST ANY, PERÒ, L'HEM HAGUT D'AJUDAR UNA MICA A TROBAR EL CAMÍ JA QUE PASSANT PER L'HORT DE CA L'OLLÉ HAVIA AGAFAT EMBRANZIDA AVALL FINS ARRIBAR AL BOSC DE MILPINS. SORT QUE ENS HA FET ARRIBAR UN MAPA I HEM POGUT SEGUIR TOTES LES PISTES QUE ENS HA DEIXAT! PEL CAMÍ HEM ANAT RECOLLINT TOTS ELS OBJECTES QUE HA PERDUT: LES ULLERES DE LLEGIR, LA MALETA, EL RETRAT FAMILIAR, EL SEU CONTE PREFERIT... HEM FET EQUIP AMB ELS INFANTS DE SEGON QUE TAMBÉ HAN PARTICIPAT D'AQUESTA CRIDA I FINALMENT EL TIÓ HA POGUT GAUDIR D'UNS DIES DE CALMA I BON MENJAR... 


...FINS QUE HA QUEDAT TANT TIP QUE L'HEM HAGUT D'AJUDAR A CAGAR AMB UNS BONS COPS DE BASTÓ. GRÀCIES TIÓ PER TRANSFORMAR AMB LA TEVA MÀGIA ELS ALIMENTS QUE T'HEM DONAT EN TURRÓ DE XOCOLATA I NEULES BONÍSSIMES!



NO ET DESPISTIS TIÓ... T'ESPEREM L'ANY VINENT A LA MATEIXA ADREÇA!


ARRIBEN ELS VIRUS POSITIUS... DEIXA'T CONTAGIAR!

VINCULANT EL TREBALL DEL POEMA "EL REFREDAT" AMB EL TREBALL DE VALORS  I CREIXEMENT PERSONAL HEM APROFITAT LA QUALITAT DELS VIRUS DE SER CONTAGIOSOS PER TRANSFORMAR-LOS EN VIRUS POSITIU.

PER PARELLES N'HEM RECONVERTIT LES SEVES PROPIETATS... I ARA ENS CONTAGIEN VALORS I ACTITUDS POSITIVES!!! ESPEREM QUE ARRIBIN EL MÉS LLUNY POSSIBLE... "DEIXA'T CONTAGIAR" ÉS EL NOSTRE LEMA!


DESPRÉS DE DONAR-LOS VIDA N'HEM FET UNA EXPOSICIÓ PER QUE EL SEU EFECTE ARRIBI EL MÉS LLUNY POSSIBLE...  CADA VIRUS TÉ UNA CARTEL·LA ON HI HA ES SEU DISSENY ORIGINAL I RESPON A LA PREGUNTA, QUÈ FA EL TEU VIRUS?

TROBAREU VIRUS QUE AJUDEN ALS COMPANYS, REPARTEIXEN AMOR, PARLEN MILLOR ALS AMICS, ESCOLTEN, CONVIDEN A JUGAR ALS QUE ESTAN SOLS, CUIDEN ALS COMPANYS, AJUDEN A ESTAR MÉS TRANQUILS, ET TORNEN MÉS AMABLE AMB ELS ALTRES, DIUEN COSES BONIQUES, RESPECTEN I AJUDEN A FER SENTIR MILLOR ALS ALTRES... DEFINITIVAMENT, PASSEU PER L'ESCOLA I DEIXEU-VOS CONTAGIAR!!

"EL REFREDAT"

EN UN DELS LLIBRES QUE ELS INFANTS HAN PORTAT A L'AULA HEM DESCOBERT UN POEMA QUE ENS HA ATRAPAT DES DEL PRIMER MOMENT! 

"EL REFREDAT" ESCRIT PER LA NÚRIA ALBERTÍ I LA MERCÈ GALÍ (QUE L'ANY PASSAT JA ENS VAREN ENAMORAR AMB EL POEMARI "POEMES DE FLORS I ABELLES" DE L'EDITORIAL EL CEP I LA NANSA) FORMA PART DEL POEMARI "POEMES DE FRED I MANTA".


AQUESTS DIES L'HEM POGUT TREBALLAR DES DE LA TRANSVERSALITAT FENT TAMBÉ LA NOSTRA INTERPRETACIÓ ARTÍSTICA... EN UN FORMAT  DE TRÍPTIC PLEGABLE CADA INFANT HA FET UN RECULL VINCULANT LES DIFERENTS ESTROFES DEL POEMA A UN PAISATGE PROPI INSPIRAT EN OBRES DE VAN GOGH, UN MITJÓ FORADAT A L'ESTIL DEL MITJÓ DE TÀPIES O INVENTANT-LOS UN RHINOVIRUS INSPIRAT EN LA NATURA... 


FINALMENT, HEM POGUT PARTICIPAR EN UNA TROBADA DE RAPSODES PER RECITAR DES DE L'EMOCIÓ EL POEMA. HO HEM FET PER GRUPS I HEM APROFITAT PER GRAVAR-HO I VINCULAR-HO A UN QR QUE CADA INFANT PORTA EN EL SEU POEMA. AQUÍ US DEIXEM LA GRAVACIÓ CONJUNTA. GAUDIU-NE!